Tuhat sõna!

Nüüd tuleb ülestunnistada, olen aina rohkem kiinduma hakanud filmile  pildistamisest. Kui oled piisavalt kaua klõpsinud digipilte kaotab see lõpuks oma võlu. Ma ei pea silmas, et tehtud pilt ei oleks võluv, kuid pildistamise protsess muutub väga üksluiseks. “Klõps-klõps-klõps! Ei meeldi(?)-klõps!”. Ilmselt oli see minu põhjuseks, miks hakkasin otsima uut väljundit.Nagu varem mainitud, ostsin endale täiesti ehtsa filmika  Nikon FM ja nüüd olen kõrvale võtnud värskema seebika  Konica Z-up 110 ning oma digikaamera Nikon D200 olen vaikselt vaikselt täitsa kotipõhja unustanud.

Kuid siiski Miks? Sellele on raske ühest vastust leida. Digi on väga väga põnev ja annab tohutus koguses vabadust, mis tahes olukorras ja lisaks on kõik väga lihtsaks tehtud. Lihtne – see osa mulle selle juures vist ei meeldigi. Teed klõpsu ja pilt on olemas ! Sa ei pea teadma fotograafiast midagi ja on väga raske panna oma hinge/emotsioone pildile (sõltuvalt inimesest). Nimelt  see viimane on väga oluline, mis loob pildile väärtuse, kui sa seda käes hoiad.(Enamus digipilte on siiki unustuses ummistamas kõvaketast). Filmile pildistamise eeliseks on minu arvates see, et iga pilt, mis sa teed, on põhjalikult kaalutletud olukorra tulem.  Sa ootad hetke, muudad vaatenurka,  seadistad kaamera – mida kõike veel; alles siis vajutad päästikut, käib klõps – pilt on filmil ja see hetk on igaveseks möödas; sa ei saa ega jõua oma tulemust parandada – sul on vaid üks võimalus! See ongi see, mis on muutnud selle eriliseks, oodates peale igat klõpsu ilmutamist aina enam, et teada saada, kuidas välja tuli!

Kuid mina ei ole see, kes paneks digi ja filmi kõrvuti. Neil mõlemal on tohutult palju häid külgi. Mida ei ole ühel, on teisel ning alati tuleb hoida mõlemat kaamerat kotis! LINGIKE ajaviitkeks!

Alex @EktaROC shot on Tri-X

Sildistatud ,

Lisa kommentaar

